poniedziałek, 20 lutego 2012

Studnia Wstąpienia


Studnia Wstąpienia jest drugą częścią z trylogii Ostatnie Imperium autorstwa Brandona Sandersona.
Rewelacyjny tom pierwszy opisywałam niedawno tutaj
Po obaleniu Ostatniego Imperatora , niemal boskiej istoty której brutalne rządy trwały tysiąc lat ,zmarły Kelsier staje się symbolem zwycięstwa i obiektem czci skaa. Elend Venture zostaje królem Środkowego Dominuim a Vin zyskuje sławę najpotężniejszej Zrodzonej z Mgły - tej która zabiła samego Imperatora i odkryła jego tajemnicę. Wraz ze swoimi przyjaciółmi  którzy brali udział w spisku obalenia Imperatora, na gruzach Ostatniego Imperium nowy król będąc idealistą ,pragnie utworzyć nowe państwo, w którym każdy będzie traktowany sprawiedliwie. Jednak może stracić on swoją władzę, ponieważ na stolicę kraju, miasto Luthadel, maszerują trzy oddzielne armie, chcąc przejąc spuściznę po Ostatnim Imperatorze. Ale armie to nie koniec  kłopotów, Mgły - niegdyś nieszkodliwe i królujące tylko  w nocy, zaczynają pojawiać się także w ciągu dnia i zabijać ludzi - czym są ? Dlaczego stały się tak drapieżne ? Czy ma to związek ze śmiercią Ostatniego Imperatora i czym była Głębia którą pokonał on tysiąc lat temu ? Nad jakimi mocami panował Imperator ? Czy Głębia powraca, niosąc zniszczenie dla świata  ? Podczas gdy ekipa Kelsiera wraz z Elendem walczy o przetrwanie miasta -jedynie Vin i terrisjanin Sazed są świadomi tego drugiego, groźniejszego zagrożenia - zadając sobie powyższe pytania odkrywają zapomnianą legendę o Studni Wstąpienia , dającej wielką moc . Za wszelka cenę muszą ją odnaleźć, ponieważ to właśnie z niej czerpał swą moc Ostatni Imperator, okazuje się że być może zabicie go nie było wcale najtrudniejsze i prawdziwym wyzwaniem okaże się przetrwanie po jego upadku.

Kontynuacja "Z mgły zrodzonego " jest jeszcze bardziej zaskakująca od pierwszej części ,czytałam ją z wielkim przejęciem i zapartym tchem. Autor wciąż zaskakuje pomysłowością , pojawiają się nowe fascynujące wątki i nowe ciekawe postacie. Opisy walk są powalające, zapewniam iż nigdzie podobnych nie znajdziecie. Nie sposób opisać całej rewelacyjnej fabuły, ponieważ to po prostu trzeba przeczytać !
Każdy kto lubi fantastykę , powinien zapoznać się z trylogią Brandona Sandersona oraz z pozostałą jego twórczością która wyróżnia się świeżością i nietuzinkowymi pomysłami.
Teraz przede mną zakończenie trylogii , część trzecia -" Bohater Wieków " .
Poniżej fragment tomu drugiego:


Na koniec wspomnę tylko o okładce, widzę sporą poprawę w porównaniu do tomu pierwszego ale wziąwszy pod uwagę tak rewelacyjną lekturę i tak oczekiwałabym od wydawnictwa że się bardziej postara aby wizytówka książki była bardziej odpowiednia . Oczywiście to są tylko moje odczucia , proszę nie mieć mi tego za złe, jeżeli ktoś myśli inaczej :)

8 komentarzy:

  1. Dzięki za polecenie - będę musiała się rozejrzeć, bo widać warto :)

    Pozdrawiam, Klaudia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam szczerze powieści tego autora, uważam ze jest wyjątkowy :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Zapowiada się bardzo obiecująco! Zapraszam do komentowania mojego bloga i pozdrawiam.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak też jest :) :)
      Pozdrawiam i dziękuję za zaproszenie :)

      Usuń
  3. Ostatnio czytałam książkę z dziedziny fantastyki i bardzo mnie ona zawiodła, więc na chwilę obecną jednak wstrzymam się z tym gatunkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście nie wszystkie powieści z tego gatunku mogą przypaść do gustu , mi też nie wszystkie się podobają. Ale myślę że nie warto się zniechęcać i za jakiś czas znowu spróbować.Uważam że Brandon Sanderson jest pod tym względem bardzo odpowiedni - polecam np. jego powieść " Siewca Wojny "-może ona bardziej by Ci się spodobała ? :)
      A swoją drogą jestem bardzo ciekawa która książka tak Cie zniechęciła ?
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  4. Brzmi bardzo magicznie i zachęcająco, no kurcze, mam dystans do takich książek a Ty mnie tak skutecznie kusisz :).
    Pozdrowionka :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kusicielka ze mnie :) ale też piszę szczerze, mi się bardzo ta książka podoba - jak też inne tego autora, nie zwiódł mnie do tej pory :)
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń

Witam pokrewne dusze, które trafiły do mojego świata, bardzo mi przyjemnie Was u siebie gościć... Będzie mi niezmiernie miło gdy zostawicie po swoich odwiedzinach słówko. Każdy Wasz komentarz dodaje mi skrzydeł , poprawia humor i jest dla mnie inspiracją do dalszego działania .

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie

Anonimowych gości aby nie byli tacy bezosobowi proszę o podpisanie się imieniem.