środa, 15 czerwca 2011

Urban Fantasy cz.2

Zauważyłam że ostatnio bardzo mnie ciągnie do tematów magicznych, kiedyś zarezerwowanych  tylko dla baśni i fantasy - teraz połączonej z nowoczesnością . Nowy gatunek w literaturze pozwala na pełną dowolność , łączenie mitologi, magii, fantasy z codziennym współczesnym życiem i techniką. W ten sposób kreuje się niejako równoległe fantastyczne światy....w których wszystko jest możliwe.
Powracając do mojego spisu przeczytanych książek z tego nurtu , widzę iż większą , nawet dużo większą rolę pierwszoplanową  odgrywają kobiety: Kate Daniels, Mercedes Thompson czy Harper Bleine . Bardzo mnie to cieszy , być może dlatego iż sama jestem kobietą , zawsze lubiłam kobiety wojowniczki , amazonki z greckiej mitologi, królowe i cesarzowe - kobiety silne i władcze, bo dlaczego by nie ? Kobieta zbyt wiele wieków była pozbawiona prawa do wyrażania swych opinii czy myśli, teraz może brać za to odwet - choćby jako bohaterka w literaturze ale jest to temat wart osobnego ,dłuższego rozwinięcia. 
Wracając do tematu , kończę zaczęty poprzednio ,spis przeczytanych Urban Fantasy  :

                                                                                                                                                  

 Carrie Vaughn - cykl o Kitty Norville didżejce wilkołaku

Kitty Norville to didżejka która  prowadzi "Nocną Godzinę," audycję z poradami dla paranormali z problemami. Wampiry z depresją, samotne wilkołaki, rozczarowane czarownice zaczynają do niej wydzwaniać i wylewać swoje żale, a program - bić rekordy popularności. Ale nie wszyscy są z tego zadowoleni. Boss wampirzej rodziny zamierza skończyć z programem... i z Kitty - przy pomocy przystojnego łowcy wilkołaków... 

Razem ukazały się na polskim rynku trzy części o Kitty, ale przyznam szczerze ze z ledwością przebrnęłam przez pierwszą  więc kolejne sobie odpuściłam.

- Kitty i Nocna Godzina ( rok wydania 2010 )

                                                                                                                                                


Cassandra Clare - seria Dary Anioła o Clary Fray 

Clary Frey jest  świadkiem morderstwa popełnionego przez trzech nastolatków pokrytych tatuażami  ,których nikt oprócz niej nie widzi . Są to Łowcy Cieni, tajemna kasta wojowników, których celem jest walka z demonami. W ciągu następnych 24 godzin znika matka Clary, a ona sama o mało nie ginie z ręki demona. Pojawia się pytanie, czemu demony interesują się zwykłą dziewczyną i jej matką? I skąd u Clary dar widzenia?...Clary Frey, poszukując swojej zaginionej matki, trafia do tajemnego świata, położonego głęboko pod ulicami Nowego Jorku, zwanego Podziemnym Światem, pełnego tajemniczych wróżek, wampirów, hybryd człowieka i wampira i demonów.Odkrywa tajemnice swego pochodzenia i spotyka nowych przyjaciół oraz miłość.

Jest to lektura przeznaczona raczej dla młodzieży lecz wychodząc z założenia iż każdy ma tyle lat na ile się czuje,znalazła się także w mojej biblioteczce.   
Do tej pory ukazały się cztery części cyklu a w planach autorka ma kolejne dwie - Miasto Zagubionych dusz ( 2012 r) i Miasto Rajskiego Ognia ( 2013 r)

- Miasto Kości ( rok wydania 2009 )
- Miasto Popiołów ( rok wydania 2009 )
- Miasto Szkła ( rok wydania 2010 )
- Miasto Upadłych Aniołów ( rok wydania 2011 )

                                                                                                                                                

 Neil Gaiman - Nigdziebądz                                    



Richard Mayhew  wraz z narzeczoną  ,napotykają leżącą na ulicy  ciężko ranną dziewczynę, mężczyzna ku niezadowoleniu narzeczonej udziela jej pomocy i odkrywa iż dziewczyna ta nie jest zwyczajnym człowiekiem. Drzwi, bo tak brzmi jej nietypowe imię, jest członkiem szacownego, starego rodu zamieszkującego Londyn Pod, świata istniejący pod ziemią - gdzie magia istnieje naprawdę, gdzie szczury i ptaki porozumiewają się z ludźmi, gdzie istnieją anioły(no, przynajmniej jeden), a zabicie kogoś nie do końca wiąże się z utratą życia . Drzwi jest ostatnim żyjącym członkiem swojej rodziny i chce odnalezć zabójców swych bliskich. Wplątany w te poszukiwania Richard ,przemierza wraz z garstką poznanych znajomych niebezpieczny Londyn Pod.
Dalej wszystko toczy się jak we śnie i już nigdy nie będzie takie samo.

" – Stać! – krzyknął [Czarny Mnich]. – Podajcie swe imiona i pozycje.
– Jestem pani Drzwi – oznajmiła Drzwi. – Córka Portyka z rodu Łuku.
– Łowczyni. Jestem jej strażniczką.
– Richard Mayhew – oznajmił Richard. – Jestem mokry."


- Nigdziebądz  ( rok wydania 2009 )

                                                                                                                                                















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam pokrewne dusze, które trafiły do mojego świata, bardzo mi przyjemnie Was u siebie gościć... Będzie mi niezmiernie miło gdy zostawicie po swoich odwiedzinach słówko. Każdy Wasz komentarz dodaje mi skrzydeł , poprawia humor i jest dla mnie inspiracją do dalszego działania .

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie

Anonimowych gości aby nie byli tacy bezosobowi proszę o podpisanie się imieniem.