poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Soundtrack Blogerów ....


 Akcja jest pomysłem blogera o nicku Ray Garraty  i w tym miejscu znajdziecie więcej szczegółów na jej temat. Ja ze swej strony zachęcam do wzięcia  w niej udziału. W ramach wprowadzenia zacytuję autora :

O co chodzi ?
Każdy z nas jest inny. Za każdym blogerem czy blogerką kryje się inna osoba. Czasem jest to ktoś mniej anonimowy, czasem bardziej. Niektórzy czytelnicy mają bliższy kontakt z blogerem, inni mniejszy. Niektórzy blogerzy wychodzą bliżej czytelników, inni wolą blogować bez interakcji. Ale każdy z nas, blogerów, ma swoje życie, ma własny świat - jaki by on nie był. 
Dlatego też każdy z blogerów słucha innej muzyki. Może hip hopu, może disco polo, może klasycznej, a może death metalu. To jest ich muzyka i element ich świata. A także coś, co dla nich jest wyjątkowe. 
 Co trzeba zrobić?
Masz jakiś ulubiony kawałek, ulubioną piosenkę, którą słuchasz non stop i uważasz ją za "swoją"? Uważasz, że ten kawałek się nadaje by powiedzieć: on jest MÓJ, on jest O MNIE? Napisz o tym i pomóż stworzyć Soundtrack Blogerów!

***** 
Wybór był ciężki , gdyż  materiał muzyczny składający się z ważnych memu sercu utworów jest dość obszerny i bez problemu obdzieliłabym nim kilka płyt .Są rytmy przy których tańczę , nucę lub się śmieję , są takie przy których się wyciszam lub wręcz przeciwnie pozwalają odreagować stres. Są też utwory przywołujące wspomnienia.
 Ale skoro ma być jeden , 
oto jest :

   Inama Nushif

Jestem wielką fanką muzyki filmowej i dlatego gdybym miała sobie stworzyć swój prywatny życiowy soundtrack - większość muzyki na tej płycie składała by się głównie z tych utworów. Piosenkę "Inama Nushif" w wykonaniu Azam Ali usłyszałam po raz pierwszy w ekranizacji powieści Franka Herberta - Dzieci Diuny i zakochałam się  od pierwszej nuty . Jako ciekawostkę dodam że jej autor Brian Tyler napisał tekst w oryginalnym książkowym języku Fremenów , cały utwór śpiewany jest właśnie w tej fikcyjnej mowie. 
Dlaczego właśnie ona ?

Jak już wspomniałam jest to miłość od pierwszego odsłuchania a tym samym wyjątkowa, w serialu muzyka ta towarzyszy bardzo istotnym i wzruszającym scenom które wpływają na dalsze losy bohaterów. To skojarzenie chyba pozostało  w mym umyśle , gdyż utwór ten  wywołuje we mnie właśnie  takie emocje . Podnosi na duchu, dodaje energii, serce zaczyna szybciej bić i nabieram większej wiary w swoje możliwości.  Natomiast gdy jestem w bardziej wyciszonym nastroju i słucham tej piosenki , czas ulega zwolnieniu i przenoszę się w magiczne miejsca.

Wolne tłumaczenie  znalezione w sieci 

  Ona jest wieczna Nie tyka się jej zło Jedyna, zawsze młoda Wiecznie zjednoczona Poprzez burzę Czy to deszczu czy piachu Jeden głos Przemawia przez strugi Poprzez burzę Czy to deszczu czy piachu Jeden głos Przemawia przez strugi Od zawsze śpiewa jej głos Przez wieki na zawsze zjednoczony Jej darem - poświęcenie Któremu nic nie może się równać Od zawsze śpiewa jej głos Przez wieki na zawsze zjednoczony Jej darem - poświęcenie Któremu równać będzie się Alia Ona jest wieczna Nie tyka się jej zło Jedyna, zawsze młoda Wiecznie zjednoczona 








4 komentarze:

  1. Podobają mi się słowa tej piosenki. Są cudowne. Ja słucham tylko polskich wykonawców, ale nie mam jakiegoś swojego ulubionego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ta piosenka :) Jak bym miała problem, aby wybrać jakiś utwór, ale pomysł jest bardzo sympatyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł bardzo fajny, myślę, że może się tu znaleźć wiele świetnych kawałków. Sam raczej udziału w zabawie nie wezmę, głównie ze względu na brak czasu, a może dlatego, że nie potrafiłbym nic sensownego napisać o moich ukochanych piosenkach, bo trudno pisać o tym, co w duszy gra, więc ten brak czasu to tylko wymówka?:) Ale kto wie, może kiedyś spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny utwór, świetne brzmienie, słucha się go wyjątkowo dobrze.
    Próba stworzenia Soundtrack Blogerów jest super pomysłem, ale nie wiem czy byłaby w stanie podołać wybraniu jednego utworu, ponieważ kocham muzykę i zdecydowanie się na jeden tytuł jest prawie niemożliwe, ale pomyślę nad tym :-)
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń

Witam pokrewne dusze, które trafiły do mojego świata, bardzo mi przyjemnie Was u siebie gościć... Będzie mi niezmiernie miło gdy zostawicie po swoich odwiedzinach słówko. Każdy Wasz komentarz dodaje mi skrzydeł , poprawia humor i jest dla mnie inspiracją do dalszego działania .

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie

Anonimowych gości aby nie byli tacy bezosobowi proszę o podpisanie się imieniem.