poniedziałek, 16 grudnia 2013

Życzliwość jak bumerang...zawsze wraca :)


Znalazłam dziś taki oto filmik na You Tubie którym koniecznie muszę się podzielić , niezwykle inspirujący i propagujący zwykłą ludzką bezinteresowną życzliwość - tak ostatnimi czasy zanikającą .





Jeśli życzliwość jest szczera i nieobłudna, to jest niezwyciężona.
Marek Aureliusz 

*****

„Pielęgnujcie przypadkową życzliwość i piękne czyny pozbawione sensu.”
- Mariusz Szczygieł (z książki Zrób sobie raj) 

W myśl słów Mariusza Szczygła ,troskliwie pielęgnujmy  w sobie życzliwość w najdrobniejszych gestach i słowach , sprawmy że będzie zaraźliwa - zarażajmy nią innych i sami bądźmy podatni na życzliwe infekcje które  wniosą w nasze życie spontaniczną radość , uśmiech , zadowolenie i sprawią ze świat będzie piękniejszy bo życzliwość działa w obie strony.  Zastanówmy się jak niewiele potrzeba aby obdarzyć kogoś uśmiechem, komplementem, wyciągnąć pomocną dłoń . Piękne bezinteresowne czyny tylko pozornie pozbawione sensu - w szkole, na ulicy, w pracy, w domu wszędzie na każdym kroku można okazywać życzliwość i zarażać , zarażać nią jak najwięcej osób.   

Odnajdujmy w sobie życzliwość , każdy z nas ma jej w sobie naprawdę sporo - nie blokujmy jej, lecz uwolnijmy i wypuśćmy w świat aby zatoczyła koło i powróciła do nas spełniona :)

 POZDRAWIAM  CIEPŁO 

Dalia :)


7 komentarzy:

  1. Piękniej jest być życzliwym ;)
    Szkoda że tak mało osób w PL o tym pamięta że życzliwość to nic nadzwyczajnego, to też kwestia naszej szczęśliwego ducha.
    Na szczęście są osoby którym życzliwość nie sprawia trudu. Na szczęście jest serdeczność i uśmiech. I niech zarażają tym innych... ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykła ludzka bezinteresowna życzliwość może zdziałać cuda niby tak niewiele a jednocześnie tak wiele.... :)

      Usuń
  2. Bardzo piękny, mądry post. Kiedyś moja babcia zawsze mi powtarzała, że dobre uczynki wrócą do ciebie ze zdwojoną siłą, dlatego warto okazywać bliźniemu życzliwość i zrozumienie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz co... popłakałam się na tym filmie - tylko się nie śmiej! :P
    Dawno nie widziałam tak pięknego video. Nie obrazisz się, jeżeli pokażę je również u siebie na blogu (oczywiście poinformuję skąd mam źródełko wiedzy! :D), filmik podsunął mi pomysł na post a nie chciałabym tak zwyczajnie tego zerżnąć :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam zamiaru się śmiać , też się wzruszyłam - bardzo pieknie zrealizowany filmik :)
      Ależ oczywiście korzystaj - przesyłaj w świat przesłanie życzliwości :)
      pozdrowionka

      Usuń
  4. Tak niewiele trzeba żeby być życzliwym, szkoda, że wielu ludzi zapomina o tym na co dzień :)

    OdpowiedzUsuń

Witam pokrewne dusze, które trafiły do mojego świata, bardzo mi przyjemnie Was u siebie gościć... Będzie mi niezmiernie miło gdy zostawicie po swoich odwiedzinach słówko. Każdy Wasz komentarz dodaje mi skrzydeł , poprawia humor i jest dla mnie inspiracją do dalszego działania .

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie

Anonimowych gości aby nie byli tacy bezosobowi proszę o podpisanie się imieniem.