czwartek, 4 lutego 2016

Cytat tygodnia..

„Jestem tym, czym jestem. 
Świat jest dla ciebie tym, czym uważasz, że sam jesteś. 
Zacznij od zobaczenia, że świat jest w tobie, a nie ty w świecie. 
Cały świat nie jest niczym innym jak odbiciem ciebie samego i przestań szukać błędu w odbiciu. 
Nie możesz zmienić świata, zanim nie zmienisz siebie. 
Wszystkie problemy pochodzą z umysłu.  
Przypomnij sobie, że nie jesteś umysłem, a jego problemy nie są twoimi.
 Problem ludzkości tkwi w błędnym używaniu umysłu.”

 Nisargadatta Maharaj


2 komentarze:

  1. Dlatego warto czasem pozwolić myślom przypływać i odpływać bez oceniania ich. Taki trening, wymaga skupienia, ale już po kilku minutach odczuwa się spokój:):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od kilkunastu dni staram się wplatać w codzienny dzień trening w/g Schultza ...myśli się wyciszają..."Kto patrzy na zewnątrz, śni; kto patrzy do wewnątrz, budzi się." ...trudno sie nie zgodzić z tym iż jesteśmy uczeni patrzenia na zewnątrz...i to bardzo komplikuje nam życie :) Podoba mi się stwierdzenie : "błędne używanie umysłu " mamy wspaniałe umysły lecz bardzo zaśmiecone...niestety...niezły bałagan...:)))

    OdpowiedzUsuń

Witam pokrewne dusze, które trafiły do mojego świata, bardzo mi przyjemnie Was u siebie gościć... Będzie mi niezmiernie miło gdy zostawicie po swoich odwiedzinach słówko. Każdy Wasz komentarz dodaje mi skrzydeł , poprawia humor i jest dla mnie inspiracją do dalszego działania .

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie

Anonimowych gości aby nie byli tacy bezosobowi proszę o podpisanie się imieniem.